Selasa, 16 Maret 2021

Ikhtilat X Jaga Tapi Cakap Bab Perjuangan

So kami adik beradik memang dididik dengan didikan agama dari kecik. 2- kalau still cg tu suruh campur bila dah duduk dlm kumpulan.


Ineedmoresleepok Nramrhsfh Likes Askfm

Bagaimana nak jaga ikhtilat.

Ikhtilat x jaga tapi cakap bab perjuangan. Okay jom kita tengok satu persatu. Tapi tak ramai boleh jaga ikhtilat. Tapi nanti kau dah kahwin dapat suami yang Tak Jaga Ikhtilat Mata Meliar Tengok Aweks Cam Aku.

12112016 to be honest my parents tak alim pon tapi cukup menjaga batas pergaulan anak-anak dia. Betapa ramai yang mampu jaga aurat sempurna habis tapi ikhtilat. Bayangkan kau ni memang jenis ketegaq tak mao jaga Ikhtilat juga walau dah diheret.

Dia tegur la pasal how Malaysian kat oversea ni kurang jaga ikhtilat. Iaitu mulut telingat dan mata. Aku tulis ni sebab tadi aku baru baca sharing dari seorang brother ni pasal ikhtilat.

Tapi mesti ramai yang cakap nak jaga ikhtilat tu susah. Back to the question hati kita akan terjaga hanya bila kita jaga 3 anggota ni. Ni senang2 je nak pegang tangan orang.

Aku ni bukan budak sekolah agama. Sokay memang ikhtilat ni susah nak jaga lagi-lagi golongan remaja macam kita ni. 13072021 Dengan harapan kita akan lebih laju dalam tarbiah dan dakwah setelah kita terlepas dari ikhtilat ini.

Tapi dah nak masuk 10 kali. Pandangn Islam terhadap Ikhtilat. CARA NAK TINGGALKAN IKHTILAT DAN CINTA SEBELUM NIKAH.

Perjuangan Seorang Hamba Allah SWT Friday 28 October 2016. Aku tahu aku ni pendiam je. Aku rasa kalau aku cakap bab aurat ni mesti ramai yang dah tahu pa.

Lets talk abou ikhtilat secara sempoy. Eh tadi aku nampak kau kat court bola tampar. Dah tu ada lagi yang memang suka kawan dengan perempuan.

Dunia juga ibarat berputar kuat. Dr Rizal Abu Bakar kongsi bahaya guna peralatan jenis aluminium dan copper undang risiko kanser. Serius aku tak suka dan tak selesa.

Ikat supaya tak lari. Read Ikhtilat from the story Guide by lolipinky_ with 23 reads. Dunia akhir zaman ikhtilat ni dipandang ringan aje.

Ramai orang boleh jaga aurat. Honestly memang tak senang nak jaga ikhtilat betul-betul. Sebab tu aku pun nak jaga Ikhtilat.

Ni dah kira ambik kesempatan namenye. 11062017 Jaga hati ye. 3122015 Menerusi surah An-Nur ALLAH SWT memerintahkan golongan lelaki dan perempuan agar menjaga pandangan serta kemaluan masing-masing.

Makan minum jaga tapi terlepas bab kuali dan periuk. Kipas siling laju berputar. Bukan cuba baca panduan di atas.

As we know Dia tak tengok rupa harta darjat kita. Seperti mana sis janjikan sebelum ni kita nak bincang pasal IKHTI. Bagi memusnahkan kekeliruan akan isu ini saya akan bahagikan penulisan ini pada.

Read Aurat from the story Guide by lolipinky_ with 20 reads. Katanya ada feel best ada semangat sikit kalau nak. Pie- bagi masalah guru sekolah yg selalu campur jantina pelajar dlm kerja berkumpulan bagi saya pertama- masa cg nak bg kumpulan tu cuba bg cadangan terus untuk x campur jantina dgn alas an menjaga ikhtilat.

3072017 Tapi kan honestly masa aku mula-mula sampai oversea beberapa tahun yang lalu aku culture shock dengan culture Malaysian kat tempat aku ni. Ikhtilat adalah pergaulan antara lelaki dan perempuan. Ada sahabat yang memang jaga ikhtilat tapi terlepas sebab dia tak sangka akan sangkut sebab budak lelaki tu tanya dia beberapa soalan je tapi akhirnya kedua-dua mengaku suka sama suka setelah lama berkomunikasi maya.

IKHTILAT Apakah Ikhtilat. Dengan nama Allah saya mulakan huraian ini. So x yah kot nk sharehuhu -Serius bila berurusan Jangan menyimpang lain2.

Sebab ikhtilat ni dia berkait rapat dengan hati. Sebelum ni aku cukup jaga untuk yang halal. 1 Faham apakah hukum ikhtilat serta asas-asanya dan cinta sebelum nikah.

Perlahan lahan muka ditunduk ke lantai kayu. Tempat jatuhnya pandangan Tuhan pada kita. Ingat hendak seribu daya tak nak sejuta dalih.

Tapi kalau korang tak nak berkorban still rasa berat kalau saya bagi sejuta tips pun korang takkan mampu buat. 3Kekeliruan dan penyelasaian dalam ikhtilat. Tapiii seperti yang aku cakap tadi aku bukan alim aku seorang yang agak ganas suka bergurau suka senyum jugak tapi.

Ikhtilat Percampuran lelaki dan perempuan Ikhtilat. Naqib nya menyambung lagi Paling kritikal dalam kalangan remaja muda ni mesti bab ikhtilat. Ini adalah isyarat kepada kewajipan menjaga ikhtilat terutamanya yang dilarang kerana sudah menjadi fitrah bagi lelaki dan perempuan itu sendiri yang sentiasa tertarik antara satu sama lain jadi Islam datang untuk menguruskan.

1Benda ASAS dalam ikhtilat yang perlu di fahami. Aku sendiri pon dari sekolah rendah sampai menengah alhamdulillah dibesarkan di sekolah agama. Eh sekali dua tanpa sengaja aku boleh maafkan.

Faktor kejatuhan Belia Islam masa kini. Terangkan awal2 kat ahli untuk duduk jauh2 sikit dan jaga gerak dan tingkah supaya tak terlanggar or what ever. Tapi kenapa dalam keadaan macam ni aku diuji.


Mahkota Hati 2011


Ineedmoresleepok Nramrhsfh Likes Askfm


0 komentar: