Senin, 21 Juni 2021

Dia Cakap Dia Penat Dengan Pasangan

Kalau suami baru balik kerja terus nak cerita benda yang tak best kesianlah kat dia penat fizikal lagi ni nak tambah penat telinga dia pula. Rasa macam memandang dia dengan pandangan yang kosong.


Mingguan Wanita Ketika Dia Mengadu Penat Dan Letih Beri Facebook

15112019 Bila nak pergi KL saya tiipu dia cakap nak beli kereta untuk anak saudara.

Dia cakap dia penat dengan pasangan. Jarang perempuan berterus-terang bila dia sedang marah atau bengang. Bercakap dengan dia macam tak ada apa-apa perasaan. Lagipun kancil tu dah tua.

Dan macam macam lagi fitnah untuk aku aku dengar lepas tu. So kalau fizikal dia dah penat tu boleh heal lagi tau. Kalau itu suami sangka baik yang dia sibuk di tempat kerja kerana mahu tambah pendapatan untuk sara keluarga.

Malam sikit atau waktu tengah bertenang cakap elok-elok dan bincang. 22072020 Pernah sekali saya cakap dengan dia duit belanja habis terus mengamuk sampai dia baling kerusi cakap saya boros dia ingat ini zaman 60an rm50 boleh beli 1troli barang dapur sakit hati sangat2 dengan perangai dia nak kerja pun dia tak bagi atas sebab dia risau orang lain jaga anak dia dah lah berkira dengan isteri sendri nafkah batin pun sebulan 2-3 kali je. Dia dia buat kita punya mental tu penat.

Bila dia marah dia takkan cakap yang dia tengah marah. Jika anda mengalami keadaan ini cuba atasinya perlahan-lahan dengan kasih sayang. Suami percaya caranya lebih berkesan.

Tak semestinya yang besar atau mahal. Cakap apa pun semua dia ikut. Sebab belajar online ini dia bukan saja buat kita punya fizikal tonne.

Rupanya Solat Berjemaah ni memang Power. Maybe dia berniat nak pinned aku supaya aku tak dapat ambil anak aku. Antara basic nya ialah lelaki ni dia nak Di HORMATI.

21012021 Dia sejenis suami yang malas berlamaan lamaan dengan isteri dia cakap dia penat dan tiba tiba berhabis tenaga dan game over. 13042021 Dia sejenis suami yang malas berlamaan lamaan dengan isteri dia cakap dia penat dan tiba tiba berhabis tenaga dan game over. Macam tu je cara kalau nak lama biasakan untuk tahan.

Macam tu je cara kalau nak lama biasakan untuk tahan. Kerana suami dia TAHU apa yang isterinya suka dan buat. Buat Apa Yang Disukai Pasangan Ada sahabat saya cakap suami dia beli ayam gunting RM6 pun dia dah rasa romantik sangat.

23042021 Aku penat tapi aku tetap kemaskan sebab kalau tak buat dia akan cakap dia dah tolong mop isteri nak tolong simpan pun tidak. Ada beberapa concept yang ramai tak faham dalam rumah tangga. Apabila sudah rasa tawar hati secara tak langsung rasa bosan itu akan datang dengan sendiri.

Ni kalau mental kita sendiri dah dah penat. Dulu aku pregnant tak sibuk pun kisah. Pasangan ini berniaga ayam proses segar tiga bulan selepas berkahwin pada 2008.

Walau hampir semua yang suami cakap itu. Selalunya kaum perempuan ini akan cuba meluahkan perasaan yang terpendam kepada pasangan terutamanya jika dia ingin mengatakan sesuatu. Katanya sibuk tapi hati dan perasaan dia pada game.

Sebab Isteri yang penat ini jika tak mendapat rehat yang cukup macam-macam boleh jadi dekat dirinya. Satu sebab terakhir dan sebab paling utama kenapa suami tidak mahu dengar cakap isteri adalah kerana dia menyangka caranya yang lebih berkesan dan tepat. Tapi bila dah mula berjemaah cakap apa pun semua boleh cakap baik2.

So nak cakap bila zaman sekarang lemah ke tu memang tak patut lah. Sebaliknya lebih suka menyimpan perasaan lepas tu mengamuk tak tentu pasal. Soalan tu terpacul sebabkan ex aku sendiri cakap dengan lawyer dia aku kena tangkap basah.

Aku malas nak gaduh so aku simpan. Kenapa dia asik penat je ni. Cerita benda yang best-best je dulu biar dia tahu kita gembira.

Bagi saya tak salah biar suami merasa kereta idaman dia. Saya mendgar cerita dia memang saya terasa sedih sebab saya sendiri melihat pasangan ni macam mana Saya ada cakap kat dia suruh nasihatkan isterinya tapi katanya dah penat tapi langsung tak berubah laki dia tak mintak lebih pun ckup lah layan dia dengan elok buat air segelas pun tak ape dah kesian saya tengok dia bercakap sambil mngis mungkin jiwanya dah tesiksa sangat tu. Suami jangan pula perlekeh luahan emosi isteri itu.

PUBG-lah Mobile Legend-lah dan macam-macam lagi. 1102018 Tak dinafikan bahawa orang perempuan adalah makhluk yang kompleks dan kadangkala misteri. Itu jelah dari dulu.

Dia tidak mahu menerima pendapat lain. Manakala wanita pula dia nak di SAYANGI. Kadang-kadang aku sound balik kalau aku yang buat from a-z aku buat.

Tak pula aku buat separuh jalan dan expect dia habiskan. So mental tu kalau dah penat dia akan efek sekali dengan fizikal. Apabila suami cakap I Love You memang benar dia cintakan isteri dia sungguh-sungguh.

Sebab itulah bila isteri kata Dia Penat dia sebenarnya benar-benar maksudkannya. Saya tak suruh dia cari lain cuma saya suruh bersabar dan. Apabila suami cakap nak diet dia memang nak jaga kesihatan.

Belum pun 10 minit kalau tahan sikit 30 minit dan paling lama hanya sejam tu pun sebab aku suruh dia tahan dan banyak kali berhenti sebab dia nak tergame over. Kadang-kala dia suka keropok jenama Cachos kalau anda belikan pasti dia. Kalau dia cuma teman lelaki sangka baik yang dia sibuk sebab nak cari duit untuk halalkan anda.

Sering atau selalu berlaku dalam rumahtangga. 17082018 Dan of course timing kena pandai dan sesuai. Sampai dari KL je saya terus hulur kunci kereta kat dia.

Tetapi apabila suara si isteri seolah-olah tidak diendahkan lagi dan tidak diberi perhatian ini petanda bahaya buat pasangan. 1102018 Kalau tiada waktu rehat memang boleh sasau dibuatnya. Belum pun 10 minit kalau tahan sikit 30 minit dan paling lama hanya sejam tu pun sebab aku suruh dia tahan dan banyak kali berhenti sebab dia nak tergame over.

Beli atau masak makanan kegemarannya. Dia macam tergamam dan sebak. Dan inilah yang dikongsikan oleh Mastura Abu Bakar.

Apabila suami cakap nak keluar malam itu memang sekadar nak melepak kengkawan sahaja. Minggu ini kami akan membahaskan topik hangat tentang intimasi. Apabila suami cakap makanan yang dimasak isteri itu sedap memang ia sedap.

Apa yang terjadi pada ramai pasangan. Lebih pentingkan main game.


Isteri Marah Bukannya Dia Tak Cinta Suami Isteri Facebook


Suami Doa Supaya Dia Dijauhkan Dari Maksi4t Aku Rasa Lawak Sy4itan Bertopeng Manusia


0 komentar: