Rabu, 21 Juli 2021

Jadi Isteri Dengar Cakap Suami

29102020 Suami patut jadi ubat penenang bila isteri tak dapat kawal emosi bukan jadi api yang menambah derita emosi si isteri. 16022020 Nak jadi ketua keluarga dan pemimpin yang hebat suami dulu kena tunjukkan contoh yang baik pada isteri lepas tu baru isteri dengar cakap.


4 Tahun Saya Jadi Seorang Isteri Yang Taat Setia Dengar Cakap Suami Tak Peernah Membntah Sikit Pon Sebab Saya Da Niat Lepas Akad Nikah 2 Saya Nak Jadi Isteri Yang Solehah

5052021 Pernah tak korang dengar ada suami cakap yang isteri dia mengada-ngada waktu tengah sarat hamil.

Jadi isteri dengar cakap suami. Mentang mentang dah jadi isteri kita yang sah kita tak cuba langsung buat dia suka kita. Memang aku yang buat hal. Cakap pun kadang kadang muka ketat.

Masing-masing kena berkorban dan berusaha mendekatkan diri pada Allah SWT. Haris memberitahu personaliti Neelofa menyebabkan dia sukar untuk memberi arahan kepada isterinya itu. Tetapi ada sesetengah isteri yang tidak tahu akan menghargai mahkota itu dan tidak kreatif untuk menggunakannya dalam menundukkan suami.

Dengar saja cerita buruk suami kena semak dan tidak keruhkan keadaan. Banyakkan doa dan mohon pada Allah bukan hanya tahu salahkan isteri. Tapi tlg laa dengar penjelasan aku tapi die nak dengar cakap sepenuh nye keluarga die.

Isteri atau pun seorang perempuan dari azalinya telah dianugerahkan mahkota yang sangat berharga. Jadi perkara itu sebenarnya bukan semudah yang disangka bagi Neelofa dan memerlukan sedikit masa kata Haris. Aini menangis waktu dengar Mirul cakap macam tu.

17062021 Beberapa hari lepas hari jadi suami aku aku nak beli kan kek surpr1se tapi aku tanya dulu sebab aku t4kut kena m4rah suami aku suka m4rah aku. 21072020 Semuanya salah aku. Sebab tu di usia begini dia dengar cakap cikgu.

3102019 Cakap pun sepatah-sepatah supaya anak dengar dengan jelas. Sikit2 mintak tolong suami aje. Dalam hidup ini tak perlu cari siapa salah dan siapa silap.

Sentiasa support Mirul dalam perubahan semua. Ini sekadar perkongsian ilmu yang ramai antara kita tidak ambil kisah. Aini sebenarnya sanggup tunggu Mirul berubah.

16062018 Nanti kalau suami mati takdelah kami risau sangat kat isteri. Apabila sahnya ikatan pernikahan tentunya setiap pasangan mengharapkan hubungan yang berterusan dan kekal bersama walau dalam keadaan. So kita pun jangan jadi isteri zaman dulu.

Getah paip kat rumah tu kalau suami tak pasang alamaknya 10 tahun la tak terpasang. Biar lah orang nak cakap liar ke apa pun. Jika suami bersikap dayus dan melayan isteri dengan teruk pasti ada isteri bertindak meneruskan kehidupan walaupun melalui penceraianNamun bagaimana pula jika isteri tak hormat suami hanya kerana kehidupan tidak lagi seindah dulu.

Jadilah isteri yang serba boleh dan melayani suami dengan baik. Buat macam kawan aku buat. Dia kata tak payah membaz1r kek tu bukan dia yang nak makan tapi aku yang nak.

Ditanya Awak ada orang. Maaf kalau ada salah cakap. Suami tak perlu cakap isteri silap dan isteri juga tak perlu salahkan suami.

3052021 Pernah tak korang dengar ada suami cakap yang isteri dia mengada-ngada waktu tengah sarat hamil. Sebab kena dengar cakap mak bapak aku. Sed1h nya aku dengar.

Bak kata Mawar waktu kami mula2 kenal. Cuma Aini takut nak jadi isteri dia takut terkena AiDS. Suami sekarang bukan macam suami zaman dulu.

Suami tak perlu cakap dengan mulut dengan perbuatan saja isteri dah boleh menilai dan ikut. Lelaki tak rasa struggle sebenar so diorang pun senang-senang label isteri. Jika anda mengalami keadaan ini cuba atasinya perlahan-lahan dengan kasih sayang.

Akhir sekali mesti kita cuba buat anak tergelak. 27122019 Kalau kita nak Allah SWT sayang jadi kita kena sanggup buat apa sahaja untuk pastikan Allah sayang kita. Dia tidak mahu menerima pendapat lain.

7092018 Isteri Tangkap Suami Tiduri. 19102017 Suami atau isteri yang ada jenis ego ini mahu pasangannya ikut cakap dia. Pantang bagi dia bila pasangan tak nak ikut dan langgar aturannya.

Lelaki ke perempuan ke kalau kita ini jenis yang boleh kawal ego kita maka apa saja bentuk suruhan teguran dan nasihat kalau itu untuk kebaikan kita maka kita akan terima. Ya isteri kena mengalah dengan Mak tapi suami kena cari jalan terbaik untuk maniskan hubungan kekeluargaan. So aku harap perempuan seperti aku.

Tapi min isteri aku ni dengar sangat cakap afik beradik die. Siap ada yang cakap isteri cuma mengandung sahaja tapi semua benda tak larat nak buat. 1112017 Tak bolehlah dengar sebelah pihak saja peranan suami lebih berat kalau isteri tak ngam dengan Mak.

Tahu main phone je jadi kan anak die kuli la sebab tu aku tak puas hati tapi aku terpaksa lepas kat isteri aku. Sampai aku mintak die buat keputusan die boleh kata tgu keputusan keluarga die. Ya min aku tahu aku salah.

16042014 Cara Menundukkan Suami Pertama sekali ini bukan ilmu hitam. Suami percaya caranya lebih berkesan. Aku ni tak pernah busy body hal suami.

Tapi dengan isteri jauh berbeza. 17052021 Dia tak hendak dihalang Bila Suami Dengar Cakap Isteri Bukan Sebab Tiada Ego. Nak jadi isteri perfect 10 tu memang lah impossible.

Budak-budak ni akan dengar ikut patuh dan taat pada sosok yang dia senangi dan menyenangi dia. Sebab itulah bila egonya tersentuh dia tersinggung dan jadi tak taat mahupun tak setia. Satu sebab terakhir dan sebab paling utama kenapa suami tidak mahu dengar cakap isteri adalah kerana dia menyangka caranya yang lebih berkesan dan tepat.

Siap ada yang cakap isteri cuma mengandung sahaja tapi semua benda tak larat nak buat. 30052021 Jadi bila kita datang sebagai seorang suami jihad dia adalah untuk dengar cakap saya katanya. Yelah kalau dah seks lalu.

Dia mahu control semua benda. Tak akan jadi queen control pun jika suami tadah telinga dengar cakap isteri malah lebih bahagia. Lelaki tak rasa struggle sebenar so diorang pun senang-senang label isteri itu lembik.

Yang main dengan dia layan dia boleh kawtim dengan dia boleh bagi apa dia nak boleh berlebih kurang boleh buat dia seronok. Makin anak suka percakapan kita makin suka anak pada kita. Kadang-kadang suami k.


Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan Al Kafi 884 Hukum Suami Berkata Menyesal Bernikah Dengan Isteri


Isteri Tak Hormat Suami Anggap Suami Tiada Nilai Kerana Tidak Berduit


0 komentar: