Selasa, 10 Agustus 2021

Jangan Asyik Cakap Tak Ada Duit

In case kalau anda rasa duit KWSP anda boleh diwariskam sepenuhnya kepada isteri dan anak-anak anda fikirlah semula. Jangan sesekali cakap takda duit.


Keluarga Apa Yang Kita Cakap Itu Juga Adalah Doa Facebook

Petua mengelak wang anda dari dipinjam.

Jangan asyik cakap tak ada duit. Adik saya keluarga saya nak datang. Ada masanya aku tak cukup duit pun nak makan tapi dalam hati. Sebab kita seketul pun tak ada.

Yang ada hanya duit duit duit. Saya diam nangis je. Jangan Cakap Abang Tak Pesan.

Waktu tu sedih sangat mertua saya orang berduit tapi mungkin takut nak bagi pinjam sebab takut kami tak bayar semula. Kalau ada orang nak bersalin anak dah keluar kepala sekalipun tapi tak dapat tunjuk duit pada pihak hospitalnescaya kena halau begitu saja berlaku pada kawan kita kebetulan duit masih dibank Kalau orang eksiden nak minta tolong tapi tak boleh bayar sebab miskinmatilah tepi jalan sorang-sorang. Tak tau la darjat isteri bagi dia macam mana.

Jangan Cakap Abang Tak Pesan. Ada juga kes yang ikut kita sampai ke hotel untuk tuntut duit. Tak apalah tak ada rezeki aku akan ada juga nanti dan tiba-tiba ada yang belanja makan.

Cakap la bukan xda duit tapi duit yang ada sekarang untuk kegunaan yang lebih penting inshaAllah bila ada rezeki lebih nanti boleh la beli. 15032021 Saya kasihan sangat dengan opah opah baik dengan saya tapi saya mencuri duit opah. Tapi hairan kenapa selalu dia tak cukup duit.

Ok kembali kepada tajuk asal tu sebenarnya aku tak berapa suka dan macam pantang aku cakap tak da duit. 7052018 Tapi jangan lah sebab duit sampai tergadai nyawa orang lain. Saya pun ikhtiar dengan adik beradik saya.

Jangan biasakan diri asyik cakap tak ada duit. Jangan sesekali cakap mahal kalau barang yang kita nak tu kita nampak value yang akan bantu ubah hidup kita. Seperti baru-baru ni tular pulak berita tentang seorang mangsa Dia asyik cakap pasal duit.

Bapak mertua parti politik lain kau dok sibuk Bosku bosku. Cara ketiga hati-hati bila membuat bayaran duit 10 Riyal dengan duit 100 Riyal selalu konfius sebab warna duitnya MERAH. Jangan la asyik.

Jangan Cakap Abang Tak Pesan February 6 2020. Sebenarnya dia lamabat bayar balik kalau pinjam dari sayajadi saya malas nak tunggu lama2 saya cakap halal lahSaya tak. Tapi cakap la gini eh boleh pulak nak ngajar orang kan.

Sayangilah ayah anda kerana ayah sangat jarang menunjukkan yang dia kepenatan mencari rezeki. Tak perlu mntk izin or bagi tau isteri. Alhamdulillah rezeki anak dapat pinjam duit sikit dari abang saya.

Gaji akak jauh lebih rendah dari dia. Saya lah yang selalu tidak berduit belanja di sekolah sebab selalu tak sanggup nak ambil duit opah. Semua benda tak kena dari pandangan kita.

Aku bukan anak orang kaya pun tapi kawan aku selalu tengok aku hidup mewah macam duit tak pernah putus. 15022021 Tapi ayah mertua cakap tak ada duit. Huihhh aku xsuka orang cakap gitu.

Jangan Kita Asyik Merungut. November 3 2019. Bagi dia tak ade istilah suami derhaka kt isteri.

Sebab sekarang mesti dia berharap dia beli emas lima tahun dulu. 8 talking about this. 13072020 Jadi adik-adik jangan ikut cara artis saya yang tak dengar cakap saya lima tahun dulu.

Tapi untuk kebaikkan jugak. Sambil sembang tu kau picit la kaki dia ke kau tolong kopek bawang ke. 31072019 Jangan pulak dah tau mak tak suka cerita pasal makcik senah hujung kampung tu kau pulak cakap pasal tu.

4112019 Jangan-jangan mak ayah tak cukup duit - Remaja tepis tanggapan ramai. Tak pernah dilayan macam isteri. Tak baik cakap tak ada duit.

Kalau tak ada duit dia mengamuk cakap ayah ayah saya miskin dah mti tapi tidak ada tinggalkan harta dan kalau gado saya tak melawan. Sedangkan akak pun kdg2 ada juga kesempitan duit tapi tak. Mak cakap mak takkan beri duit belanja sekolah.

Sekurang-kurangnya dia ada emas kita. Kalau nak cakap saya tak cukup duit nak sekolah. 16072019 Kita cakap tak ada atau tak mahu then dia blah lah.

Tapi kalau kita cakap mau dia bawa kita separuh jalan then separuh jalan lagi dia pun hilang. Lagi pun rezeki tak semestinya dalam bentuk duit je. Kita kongsi di media sosial kasihan dekat orang yang kena beratur nak jual emas.

Suami leh buat apa je. Pandai pandailah kamu orang mencuri duit opah atau duit paksu. Walaupun tak banyak sekurang-kurangnya duit yang ada tu boleh buat kita bersyukur dan berkongsi rezeki dengan orang lain luahnya.

Dia akan sentiasa tersenyum ketika pulang ke rumah walau berat mana pun pekerjaannya kerana dia perlu sentiasa kelihatan gagah di. Saya pun tak ada nak panjang kan cerita.


Adalah Masalah Skit Trus Give Up Trus Beralasan Menjadikan Masalah Tu Sebagai Alasan Macam Ni Konp Best Friend Quotes Friends Quotes Motivation


Everypost Affiliate Programs Usb Flash Drive Flash Drive


0 komentar: