Sabtu, 09 Oktober 2021

Isteri Tak Dengar Cakap Suami

Bolih dikatakan setiap tahun paling kurang 2 kali dia pergi umrah. Saya rasa stress sangat.


Aina Syauqina Di Instagram Regrann From Nikahbarokah Suamiku Mudah Mudahan Keimanan Dan Rasa Takutmu K Real Friendship Quotes Marriage Words Family Quotes

Nak bahagia kena berjuang dan berkorban.

Isteri tak dengar cakap suami. Apa salahnya mendengar antara satu sama lain elakkan sengketa barulah aman rumah tangga. Dia tidak suka kalau suaminya melarang dia buat sesuatu. Isteri akan rasa tak hormat pada suami sebab suami tak hormat perasaan isteri.

16022020 Tiada istilah Aku suami isteri kena dengar cakap suami selalu. Suami tak bagi nafkah. Adakah isteri tersebut dapat masuk syurga.

Jaga solat dan suka majlis ilmu dan tutup aurat dan selalu pergi umrah. C suami ini memang tidak solat 5 waktu tidak memberi nafkah dan selalu merendahkan isteri dan menghina isterinya. Macam mana nak buat supaya anak-anak dengar cakap.

Masalahnya ialah isteri tersebut tidak taat kepada suaminya. Tak pandai menghargai langsung. Salamapakah hukumnya kalau isteri saya tak mengendahkan larangan saya untuk balik ke kampungnya.

Tak akan jadi queen control pun jika suami tadah telinga dengar cakap isteri malah lebih bahagia. 9112020 Isteri penat suami tolong isteri suami wajib buat kerja rumah. Satu sebab terakhir dan sebab paling utama kenapa suami tidak mahu dengar cakap isteri adalah kerana dia menyangka caranya yang lebih berkesan dan tepat.

19102017 Kadangkala pasangan suami isteri itu sentiasa bersama tapi mereka tiada connection. Jgn lupa suami berhak minta sorang isteri buat apa yg dirasakan berpatutan dan x salah disisi agama. Suami yang kuat berpura-pura baik bila berada di depan isteri.

Apabila sahnya ikatan pernikahan tentunya setiap pasangan mengharapkan hubungan yang berterusan dan kekal bersama walau dalam keadaan. Hendakkan kerukunan rumahtangga dua2 kena main peranan. 17052021 Bila suami dengar cakap isteru bukan sebab tiada ego tetapi ianya hanyalah untuk kebaikan bersama.

Tapi selepas 4 tahun saya mula berubah. Jika anda mengalami keadaan ini cuba atasinya perlahan-lahan dengan kasih sayang. Tak boleh salah seorang jadi raja dan eg0.

Tapi min isteri aku ni dengar sangat cakap afik beradik die. Minda bawah sedar mereka akan berkata-kata bila saya sedih awak tak jaga kenapa saya nak dengar cakap awak. 21072020 Salam min tolong hide profile aku.

Tak nafikan min aku memang suami jahat penipu kaki perempuan tapi aku nak berubah min kali nie demi anak2 tolong laa terima aku min. Suami percaya caranya lebih berkesan. 4 tahun saya jadi seorang isteri yang taat setia dengar cakap suami tak peernah membntah sikit pon sebab saya da niat lepas akad nikah 2 saya nak jadi isteri yang solehah.

Kadang kadang dia pergi melepak dengan kawan kawan dia aku tak. Kuliyah Maghrib Jemputan Ustaz Azhar Idrus Official 24 April 2019 0745 pm Masjid Baiturahman Mukim Budi Bachok KelantanChannel Rasmi Ustaz Azhar Idru. Suami yang tiada cita-cita dan tidak ingin mencapai sebarang kejayaan dalam kerjanya.

5 Cara Ini Dapat Mengatasinya. Tetapi suami juga harus menjadi pemimpin yang adil penyabar dan tak bole marah2. Suami claim isteri nusyuz.

28052013 c isteri keliru bila suami cakap dia tak redha dan mengatakan c isteri ini tidak layak cium syurga walaupun solat 5 waktu sbb suami ini tak redhakatanya suami ini ja akan tentukan c isteri ini jaminan ke syurga. Sebenarnya semua salah dan berpunca dari aku. Suami tak perlu cakap isteri silap dan isteri juga tak perlu salahkan suami.

Dia tak nak dengar hal-hal agama dan katanya saya berdosa kalau tak ikut cakap suami. 27122011 Isteri Tak Dengar Cakap Suami Soalan. Norishah Mohd Aris September 24 2020 No Comment Ramai ibu bapa hari.

29102020 Suami patut jadi ubat penenang bila isteri tak dapat kawal emosi bukan jadi api yang menambah derita emosi si isteri. MAKIN KITA TENGKING ANAK MAKIN DIA AGRESIF. 9072021 Tak dinafikan suami macam inilah meninggalkan contoh yang menakutkan bagi wanita yang akan berkahwin dan trauma bagi wanita yang nak mulakan kehidupan baru.

Aku seorang isteri tak pernah mengongkong hidup suami tak pernah busy body dan aku tak pernah halang suami lakukan minat dan hobi dia sebab aku hormat suami aku. Ye betul apa yang isteri nak buat kena sentiasa mendapat izin dan redha suami kerana suami adalah Syurga buat isteri. Punca nyer saya dahagakan kasih sayang seorang suami tapi saya hnya sekejap je saya dapat 2 pon lps kwin.

Apabila mengatakan suami curang rata-rata komen para wanita di FB mestilah backup si isteri cakap suami tak hargailah pengorbanan isteri semua. Wana Bashir Ya Allah ruginya la isteri awak ni. 19062020 Mengesahkan senario didalam kehidupan suami yang ego tak mengendahkan nasihat isteri dan akhirnya isteri juga yang yang diharapkansaksikan senario ini.

Aku tulis ni bukan nak bukak aib suami aku. Jika suami bersikap dayus dan melayan isteri dengan teruk pasti ada isteri bertindak meneruskan kehidupan walaupun melalui penceraianNamun bagaimana pula jika isteri tak hormat suami hanya kerana kehidupan tidak lagi seindah dulu. 27122019 Dialah yang menjadikan suamiisteri saling sayang-menyayang dan anak-anak baik mendengar kata.

Sebenarnya disebabkan ego tidak kiralah suami atau isteri susah hendak terima teguran walaupun mereka tahu bahawa teguran itu adalah untuk kebaikan rumah tangga yang. Isteri saya tahu apa yang dia lakukan itu sebenarnya salah. SWT bagi macam-macam nikmat kepada kita.

Apakah hukumnya juga isteri saya selalu lebihkan keluarga dan kawan2nya dari suaminya. Dan bukan kita tak boleh cerita masalah rumahtangga kita kt. Isteri tak tahan dalam perkahwinan tapi suami tak mahu cerai.

Dia tidak mahu menerima pendapat lain.


Pin By Mardhiah Yunos On Marriage Truth Truth Marriage Inbox Screenshot


Repost Drzulkifli Albakri Mengemas Rumah Tugas Suami Atau Isteri


0 komentar: