Kamis, 14 Oktober 2021

Jangan Cakap Pasal Kawen Kau Je La Kawen

Kita panggil dia Ayah Dhey. Senang la kau cakap.


Bila Saya Cakap Pasal Kawin Dia Kata Mau Cerai Kan Isteri Nya Dulu Baru Bole Kawin Tapi Sampai Bila Saya Mau Tunggu Macam Ni Perut Makin Lama Makin Membesar Kisah Rumah

So ayah aku pun diuji.

Jangan cakap pasal kawen kau je la kawen. 7122019 Long short story Ayah Dhey tak jadi kawen dengan perempuan tu. Dua puluh tahun hidup-- tahi dicebok makan disuap-- pasal cinta kau humban mak bapak dalam lombong-- memang kalau ada depan aku-- aku bahasakan. Nak explain yg aku ni buruk rakde lelaki nak.

Kalau buruk sgt la org tak kawen ni bg nasihat pasal kehidupan selepas kawen kau tak payah la amik. Pre Wedding ni di buat untuk menyimpan kenangan dalam bentuk gambar pasangan sebelum kawen la. Mudah kata Ayah Dhey pernah hampir kawen ke-2.

26082012 Lisa Ali Tawau Sabah Malaysia A slave to Allah The Almighty a daughter to Ali and Nor a sister to Semang Selang Jima and Dendut. 16012013 Kawen je yang kau tahu kan pang kang Salam and greetings. Okay fine la dlm kepala otak aku tak terlintas pon pink kan.

Aku Christian dia Muslim. Bagi aku-- cinta mati tahap tertonggeng cane pun mak bapak cakap. 30102020 Selepas 3 bulan tu Aku perasan la bini aku ni macam ada something dalam hati tu.

Tak kiralah kau siapa. Aku ni tak minat nak stress last minit even aku boleh je mintak dia tukar tudung lain. 6032018 Nnti taip panjang2 ckp kau tak kawen lagi kau tak rasa apa org kawen yg rasa.

Mak suh kawen stress tau tak. Mmg la tak kawen lg. Perempuan ni bila kau cakap macam tu je hah.

1022013 aku kampung sikit bab nikah kawen ni. Ada la sesi air mata sikit. Posted by nusafara nusafara.

Gambar2 yang di ambil pun paham2 je la. Fuision de estilos folclore argentino y cumbia ante 90 mil espectadores. Tengok orang kawen rase nak kawen.

Cuma aku pesan jangan sama dgn tudung nikah la. Masa ni baru seminggu kawen. Lepas keluar jek dari lifmemang kami dah habis hati da la dengan rumah tuaku cakap dengan husband takpe.

Adakah aku tersalah pilih suami. Sebut pasal bertunang kawen ni ade gak la kenalan aku yang bertunang dalam minggu pertama Syawal ni. Jadi jgn paksa aku kawen.

Lebih setahun jugak laki aku officially tak kerja dalam masa tu macam macam la dia buat bawak grab la tapi kejap sangat 2 bulan je pastu tak nak dah. Pernah tak korang rasa bila orang lain cakap buruk pasal kawan kau tu tadi. Family aku ni aku tengok jenis nak grand ke ape ntah la.

Dia cari warna yg lembut2 gitu sesuai la dgn kaler putih. Dia memang serious sampaikan dia terus cakap pasal kawen semua tu. Umur baru 22 tahun.

Tu yang orang tua ada cakap kita ni jangan cakap besar nanti kita pun akan diuji begitu. Lagipun sekarang ni kedua2 belah pihal pun dah kenal2 juga. 18102020 378k Likes 420 Comments - PU Amin pencetusummah_amin on Instagram.

21042020 Aku rasa aku macam membebankan. Sekali dia pergi beli tudung pink. Aku buka mulut tanya la kot2 ada apa2 yang nak cakap.

Aku bukan ada pakwe tapi taknak kawen. Disebabkan die mak aku takleh nak jerit balik je. Ayah Dhey dengan ayah aku ni adik beradik angkat lah.

Mungkin ada yang meluat sebab macam selalu sangat aku cakap pasal ni. Bukan gambar yang jarak antara pasangan tu bermeter2 jauhnya kadang2 dah macam gambar pengantin pun ada. 26032016 actually aku request baju je.

Dia bawak dia punya list dari zaman couple sampai lah 3 bulan kawen tu dia luah semua kat aku. Kang derhaka pulakhahah Aku pernah menangis dlm tidur mimpi nak explain kat mak aku je pun. Yang kawen aritu sorang raya ke-2.

Dorang berduit buat je la apa dorang rasa nak buat sebagai kenangan untuk masa depan nanti. Jangan nanti tengok dulu-- aku patuh. Kitorang plan nak tunang june 2019 ni kawen dalam awal taun 2020 atau hujung tahun ni tapi tu cuma angan2 je kot kan.

Ok ni cerita yang kena dengan tajuk cerita aku kalini. Aku taknak kata aku betul sebab aku faham orang biasanya akan bosan jika dihidangkan dengan benda yang sama berulang kali. Menyesal kawen tu jangan cakap la aku pun manusia biasa.

Then orang butik tu kata takpa tudung nanti dia setelkan. Muqaddimah pendek cite semua ni Ayah Dhey aku pernah diuji jugak dengan hal perempuan. Masa kat rumah terbuka pulak mereka yang ade pasangan ni bawak la pasangan nak bagi kenal dengan.

10092019 Aku taktau la aku depression ke hape bile sebut pasal kawen. An engineer with various experiences. 31052018 dah kawen bila laki kau kentut bersepah baru kau nak angin tak tentu pasal.

Masa kekhilafan Ayah Dhey ayah aku ni antara orang yang lantang menghentam Ayah Dhey. 17022021 Firstly sebelum aku cerita pasal ayah aku aku nak cerita pasal ayah angkat aku dulu. Masa ni cuti kawen sebelum balik Azhar Mesir.

Tp kalau org bg nasihat cuba fikir rasional baik buruk.


Ingatlah Walaupun Couple 5 Tahun Luahan Orang Bujang Facebook


Pesanan Untuk Lelaki Tak Serius Bila Jalinkan Hubungan Niatlah Untuk Kahwin Bukannya Hanya Suka Suka Pesona Pengantin


0 komentar: