Kamis, 26 November 2020

Dengar Cakap Suami

Segarang garang ibu apa anak nak semua dia ikut. 22102020 Bapak ni lelaki.


Pin By Awang Junaidi On Koleksi Junaidi Rasa Lockscreen Lockscreen Screenshot

Jika anda mengalami keadaan ini cuba atasinya perlahan-lahan dengan kasih sayang.

Dengar cakap suami. Apa salahnya mendengar antara satu sama lain elakkan sengketa barulah aman rumah tangga. 3122012 Berkat Dengar Cakap Suami hari nih aku tak keja. Kalau sayangkan suami tu pulangkan la semula anak angkat tu pada JKM buat apa korang bertek4k laki bini depan anak yang tak berd0sa tu.

27122011 Isteri Tak Dengar Cakap Suami Soalan. Entry ini aku agak serius. Memang aku penat pun banyak betul aktiviti aku dari sabtu sampai semalam.

27052021 Sebab itu kalau mak dah mula membebel dan mak ko hijau suami-suami tolonglah cover. Mak mertua saya selalu marah kat suami saya katanya suami saya ni terlalu dengar cakap saya Smpai suami miskin habis harta sebab nak bela bini yang tak berkerja macam saya. Suami Saya ni duit memang selalu tak cukup sebab bayar pinjaman bank.

Kesian dia ingat boleh tumpang kasih mak ayah angkat. Nurse cakap maybe aku penat. Ada juga yang sanggup curang kerana kononnya dah tak tahan dengar isteri membebel.

Sebenarnya disebabkan ego tidak kiralah suami atau isteri susah hendak terima teguran walaupun mereka tahu bahawa teguran itu adalah untuk kebaikan rumah. Mungkin jugak sedih serba salah dan kecewa dengan diri sendiri. 29102020 Terkedu bila ramai suami yang mengadu penat dan rimas dengar isteri membebel di rumah.

Sila dengar cakap suami amaran. Dengar Kata Ayah Berbanding Mak. Elak menjerit atau memukul Skip to content.

Kalau ke 4 haaaa tunggulah kau. Khadijah murkaaaaa arahan ibu dan dia dapat balasan terus hahahaha. Apabila Giliran suamiisteri nak ciumdia mencium dahi isterinyasuaminyaair mata mengalir kepipi.

Anak nak makan apa cakap saja dia mesti buatkan. 10 kali kena ulang pun tetap masih ringkas lagi. Kewajipan seorang isteri adalah taat kepada perintah suami selagi mana perintah itu tidak bercanggah dengan hukum syarak.

Ok tu je description kali ni. Isteri mungkin penat dan jalan terbaik kena suami yang ambil alih. 1052012 Lain kali kalau suami cakap tu dengar.

Hari-hari buka mee sup pun boleh itu favourite food anak anak. Nampak sangat suami tu tak pernah sukakan anak tu. Takde lambat takde cepat.

Apa yang isteri nak buat kena sentiasa mendapat izin dan redha suami kerana suami adalah Syurga buat isteri. Dia tidak mahu menerima pendapat lain. Baca untuk diri sendiri Allah SWT itu kalau nak bayar cash memang terus DIA bagi.

Tak tahu la nak cakap sedih ke apa. 16022020 Tambah Raf tiada istilah isteri kena dengar cakap suami setiap masa kerana ada ketikanya suami juga mungkin tidak membuat keputusan yang tepat. Adakah isteri tersebut dapat masuk syurga.

Dah dia memang jenis tak banyak cakap. Tetapi suami juga harus menjadi pemimpin yang adil penyabar dan tak bole marah2. JANGAN DENGAR CAKAP ORANG.

Jadi arahan dia ringkas dan tepat. Follow aisyah kat ig for more update. Sebaliknya plak yang berlaku.

Dia tidak suka kalau suaminya melarang dia buat sesuatu. Malam buat ctg fetal heart rate laju semacam jek. KUALA LUMPUR Suami selebriti Neelofa Haris Ismail mendedahkan dia perlu mengambil masa menjaga isterinya yang sebelum ini sudah terbiasa menjadi ketua dalam kehidupannya.

30052021 Jihad Neelofa dengar cakap suami PU Riz. Lelaki ni vocab dia sikit. Tapi biasanya cuma sampai suruhan ke 3.

Tatau la jatuh kategori MC ke EL sebabnya laki aku tak kasik gi keja. Suami percaya caranya lebih berkesan. Ada hikmah isteri tetiba rajin bawak baju spare.

Tapi apa PUNCA isteri kerap membebel. Cakap yang perlu je. Ye betul apa yang isteri nak buat kena sentiasa mendapat izin dan redha suami kerana suami adalah Syurga buat isteri.

27122019 Tambah Ustaz lagi kalau kita nak kan kebahagiaan tersebut mula-mula sekali kena buat baik pada keluarga sentiasa doa kepada Allah supaya gerakkan hati pasangan kita untuk sayangkan kita gerakkan hati anak-anak mudah mendengar cakap. 6072021 Bila anak tak dengar cakap buat perangai dan sukar menerima arahan kaji semula bagaimana cara kita memberi arahan kepada mereka. Bolih dikatakan setiap tahun paling kurang 2 kali dia pergi umrah.

Semalam meeting satu hari. Tak pasal anak tu nanti membesar dalam keadaan member0ntak dan tertekan. Gaji abis potong bank potong rumah bayar bil barang dapo ada baki pun 34 ratus.

Pada awalnya ingat orang perempuan ni kuat membebel sebab memang suka suka atau sebab fitrah wanita mesti mulut banyak cakap. 17052021 Bila suami dengar cakap isteru bukan sebab tiada ego tetapi ianya hanyalah untuk kebaikan bersama. Jaga solat dan suka majlis ilmu dan tutup aurat dan selalu pergi umrah.

Mak pun gitu juga. Masalahnya ialah isteri tersebut tidak taat kepada suaminya. Satu sebab terakhir dan sebab paling utama kenapa suami tidak mahu dengar cakap isteri adalah kerana dia menyangka caranya yang lebih berkesan dan tepat.

Saudara boleh menggunakan kaedah teguran yang berlemah lembut. 16022020 Tiada istilah Aku suami isteri kena dengar cakap suami selalu. Oleh itu ketua keluarga iaitu suami kena bawa isteri dan anak-anak dekat dengan Allah SWT.

Susah nak cerita kisah sebenarnya yang berlaku tapi sampai sekarang hati rasa tak senang hati.


Kisah Suami Kuat Ego Dah Beranak Pinak Baru Cakap Tak Halalkan Nafkah Batin Ego


Pin Oleh Mohd Ubaidi Abdullah Zabir Di Dunia Akhirat Kata Kata Marah Kegembiraan


0 komentar: