Kamis, 26 November 2020

Ikut Cakap Dia Mak

Kerusi pun dia repair sendiri. Bila aku tanya kenapa ikut dia cakap nak tengok la mama buat air kot-kot mama guna air kenncing.


Mak Cakap Tak Payah Mengandung Tak Ada Anak Pun Tak Apa Suami Keja Tak Tetap Tak Payah Ada Anak Dengan Dia Allah Dalam Hati Aku Waktu Tu Sakit Teramat Kisah Rumah

Ruzita Mohd Salleh.

Ikut cakap dia mak. Anak nak makan apa cakap saja dia mesti buatkan. Budak-budak ni akan dengar ikut patuh dan taat pada sosok yang dia senangi dan menyenangi dia. Masa tu aku tak pikir ape dah.

Yang peliknya makcik janda tu tak ikut plak. DicaciBiar aksara mengganti bicara. Mak cakap ayah kau ni kalau pegang duit entah ke mana-manalah pergi duit tu.

Aku tau dia terasa tapi aku buat tak nampak tanpa ada kata maaf. January 7 2021 by Editorial Department. 23062020 Kalau dia suruh buka mulut buka ja kalau tak ikut memang tak jadi.

Mak tu dah la mend3rita. No wonders la mak aku sorang jer yang pergi. Mase ada anak aku hanya bagi rm150 pada dia.

Sebab golongan ni tak macam mak. Tak lupa juga adik aku yang suka mengekor ass mak aku ni. Mungkin ade salah silap aku yang mak aku pend4m selama ni sampaikan dia boleh cakap.

Segarang garang ibu apa anak nak semua dia ikut. Ayah saya tangan karen. Mak yang pegang duit.

Dulu waktu merisik saya pernah terdengar mak mertua saya cakap kenapa hidung dia macam tu. Bila Makkk Suruh Kahwin Pun Abg Ikut Je. Tapi ayah pula back up kami.

Mak tahu bila abang bagi nafkah dekat isteri dia senyap -. Akhirnya Kantoi Rupanya Ini. 4122020 Mak aku terus kata dia dah tak nak tengok muka aku dengan abang lagi kat rumah dia suruh jangan balik lagi.

Cerita nie berlaku semasa tahun 2015. Tapi kami tak ambil endah pun. Sewaktu tu ayah suruh kami balik Putrajaya dulu tenangkan fikiran dan kami akur.

7012021 Dia ikut balik. Tapi dia kacau mak aku plak. Abg Jenis Yang Ikut Je Cakap Mak.

Hari-hari buka mee sup pun boleh itu favourite food anak anak. Aku terlalu ikut. Tapi paih tak ambil tahu langsung pasal yaya lepas nikah dia keluar jumpa member kenduri pon kawan2 paih tak datang mungkin tak di jemput.

Yang main dengan dia layan dia boleh kawtim dengan dia boleh bagi apa dia nak boleh berlebih kurang boleh buat dia seronok. Habis tu takkan abang nak dengar cakap isteri jiran sebeIah. Sebelum kami nak balik mak ada cakap dia harapkan musibah berlaku ke atas kami.

Aku tiba-tiba dilanda badai kerinduan pada emak tersayang. Sabtu 9 April 2011. Tapi pasal duit ni dia memang tak pandai urus.

Saya tau dia melawak tapi lawak dia tu buat saya terasa hati. Dia jadi macam tu sebab dia seronok kalau orang takut dengan dia ikut cakap dia. Aku suspek mesti mak dia yg ajar.

Adik perempuan aku cakap dengan mak aku ma sanggup kan buang anak ma tanpa selidik dulu Dan jawapan mak aku sangat sangat buat aku rase sedih sampai hari ni takpa lah hilang anak seorang dari hilang nenek hilang seorang ada lagi 4. Nak dijadikan cerita masa tu aku dan keluarga aku balik ke kampung sebab makcik aku sedang sakit atau lebih senang faham makcik aku kena buat orang. Pernah yg sulung minta aku buatkan air milo masa aku nak pergi dapur dia ikut aku.

Sebab tu di usia begini dia dengar cakap cikgu. 28022021 Aku tak mampu nak cakap apa apa. Yang main dengan dia layan dia boleh kawtim dengan dia boleh bagi apa dia nak boleh berlebih kurang boleh buat dia seronok.

Dia rasa dia ada kuasa bila orang takut dengan dia. Dia suka nak main dengan kawan. Dia suka nak main dengan kawan.

Ikut la cakap mak. Masa itu juga mak aku tengah menggandung adik aku yang nak masuk 7 bulan kot tak silap. 2052021 Paih ni jenis tak membantah ikut je cakap mak mak suruh kahwin dia kahwin aku mula2 ingt paih betul2 terima yaya.

So tt good luck. Dia rasa dia besar bagus. 22102020 Budak-budak ni akan dengar ikut patuh dan taat pada sosok yang dia senangi dan menyenangi dia.

Sebab tu di usia begini Dia dengar cakap cikgu. Yang dia cuma terrer basuh kereta. - Netizen Hasil tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen turut terhibur dengan reaksi maknya yang terbahak-bahak itu.

25062021 Paling kelakar bila mak dia cakap mana ada usia macam ni sembahyang tahajud. Mak pun mengeluarkan satu statement yang boleh dikira sentap sampai kitorg takut nak cakap bodoh lagi kat rumah. Aku giler menyirap masa tu.

Mak asyik tuduh abang ikut cakap bini. Semua barang letrik kat rumah dia yang repair. Dia selamat mlhirkan puteri kami jam 6 pagi dan aku sampai sana jam 5 petang.

Mengejutkan Rupa Rupanya Bila Dah Kahwin Dia Tak Penah Sentuh Isteri Sendiri. Hah hampir setiap hari la kami sahur depan bilik tidur anak. Dah tahu diri tu penakut berani-berani plak nak ikut.

Dia cakap aku lepaskan tanggung jawab semua pada dia. Anak nak makan dekat mana cakap saja mesti dia ikut. Sebab golongan ni tak macam mak.

Pe kabo kengkawan sekelian. 21012021 Mak mertua saya suka perli saya cakap kalau dapat anak nanti harap muka anak saya macam husband saya. Satu rumah dia yang uruskan.

12032019 Bila diorang balik dari rumah sewa mak diorang mesti ada je ayat-ayat biadap yg diorang akan cakap kat aku. 27052021 Dengar Kata Ayah Berbanding Mak. Biar dia hidup sorang sorang.

Adik adik pun dah besar panjang. Tiap2 bulan kami bergaduh hanya sebab nafkah yang aku bagi pada dia. Mak aku cakap sebab hantu raya tuh dah tak kacau makcik tu lagi.

21022021 Semua tinggalkan dia. Betapa kejam nya aku tak ade masa dia perlukan aku.


Jangan Panggil Anak Degil Bila Tak Ikut Cakap Kita Mungkin Sebab Kita Paksa Dia Bosan


Mak Ada Cakap Dia Harapkan Musibah Berlaku Ke Atas Kami Berkat Cakap Dari Mulut Si Ibu Kami Kemaiangan


0 komentar: